svar på tal, fast lite irriterat.

Bildresultat för hemmakväll
 
Ta detta inlägget med en nypa salt, men ibland vill jag slita av mig håret. Du hade förstått om du stått ett arbetspass och när alla kunder frågar exakt samma fråga flera gånger om, oftast bara för att de är så förbannat nyfikna. Kom ihåg, en nypa salt samtidigt som du läser.. 

Jag läste I smålansposten att det skulle lägga ner, stämmer detta?
- Ja klart det stämmer. okej att tidningar kan överdriva men de skulle helt klart aldrig bara hitta på något för att de tycker det är kul, om du inte läser nyheter24 eller friatider förstås.....

Varför ska ni lägga ner?
- Det har inte du med att göra egentligen. Denna frågan irriterar mig mest då detta bara är av ren nyfikenhet och man vill snoka fram om butiken går bra eller dåligt. Nej det går inte dåligt för butiken, vi ökar I siffror hela tiden. Men för vanliga svenssons som sitter på kontor så kommer ni aldrig förstå hur mycket jobb som ligger bakom särskilt när ägaren bor I Malmö. Jag kan endå förstå när stamkunderna kommer in och ställer frågan, men har jag aldrig sett dig innan så är det en onödig fråga.
 
Vad tråkigt kan inte butikschefen ta över?
- Det är ju inte bara att ta över och jag orkar inte ens förklara detta för dig. det är ju inte så att vi vill att det ska lägga ner.
Vad ska du göra nu då, för du förlorar väl jobbet?
- Ska du ge fan I. är vi inte vänner så behöver du inte ens ställa frågan, det är mitt privatliv och det är endast mina vänner som får ta del av detta om jag inte skriver av mig här förstås. Skulle aldrig stå och prata min framtid med dig om jag inte känner dig - och nej, vi känner inte varandra bara för att du handlar här varje fredag klockan 18... Men tack för att du bryr dig och för att din nyfikenhet inte vet när den ska sluta ställa frågor.
 
Kommer ni ha utförsäljning?
- inte fan vet jag. Det är September och vi ska lägga ner sista December. kan vi ta det som det kommer?
 
Som sagt läs detta med en nypa salt. Ni behöver absolut inte ta åt er. Men ni skulle nog förstå om ni stått här och I princip varje kund frågar exakt samma fråga om och om igen. Detta blev ett långt inlägg men gud vad skönt att spy av sig lite på tangenterna.

Kommentera här: