Plocka svamp

Idag begav jag mig en sväng ut i skogen efter jag lämnat Linnea på dagis. Tänkte hitta lite kantareller så jag kunde göra den där pajen jag hittade recept på. Tror ni jag hittar någon svamp? Självklart hittade jag svamp, men var det något annat än giftig mögelsvamp? -nej... hur hittar ni andra all svamp? Jag ser bilder på Instagram där folk har plockat stora högar med svamp.. visst jag var inte i skogen mer än en timme, men endå... tycker endå jag borde hittat något. Någon som var lycklig var Nemo, jisses vilken fart han får. Att få rusa fritt i skogen är nog bland det roligast han vet. Dock hittade inte han heller någon svamp till mig. Det enda jag fick med mig hem var en mycket blöt och illaluktande hund.
Detta är en av alla de udda svamparna jag hittade, har aldrig någonsin sett en lila svamp förut!?

Kommentera här: