Torsdag

Hovslagaren - check!
Handlat - check!
Postat julkort - check!
Badat ungen - check!
Quizat med härliga vänner - check!
 
Det blev en ganska effektiv dag endå. Idag kände jag mig verkligen sleten när jag vaknade. Jag längtar tills den natten då jag faktiskt får sova utan att vakna minst en gång i timmen av halsbränna. Har även börjat känna mig som en 90 årig tant då jag får ont i höfterna när jag ligger ner... alla som säger att graviditeten är mysig får gärna berätta exakt vad som är mysigt!? Varför ska jag utsätta mig för en smärtsam förlossning till? Jag måste vara dum i huvudet haha. Alla lukter gör mig också galen, Nemo kan stå och flåsa med sin dödenandedräkt och jag känner det om jag är i andra rummet. Samma sak med katterna..
 
Vi avslutade denna torsdag kväll med Disney tema på stars and stripes. Det var faktiskt ett väldigt roligt quiz och jag kan helt klart gå på något liknande flera gånger. Ibland måste man nog unna sig en barnvakt och fly den tråkiga vardagen lite. Det förtjänar alla föräldrar. Iaf i vårt fall borde vi göra det mer ofta så man kan samla på sig lite ny energi. Alla borde sluta skämmas för att man lämnar iväg sina barn för att roa sig. Vi är inga maskiner.
 
Nu säger jag godnatt. Imorgon blir det mys i snön och ett eget litet julbord ♡

Kommentera här: