Projekt badtunna

Nu ligger vi alla i sängen och ska sova efter att tryckt i oss pizza. Jag hoppas på att huvudvärken snart ger med sig så att jag också kan få somna.
 
denna kvällen bestod av matte Och fortsatt renovering utav badtunnan.
 
Fortsättning. Del 1, renovering av badtunna
Idag rev jag "vedlådan" längst fram på släpet. Och nu vet Jag vad jag önskar mig i julklapp! En skruvdragare.. Efter att skruvat ur alla skruvarna förhand i detta projekt börjar jag bli rätt irriterad på det.
 
Nu har tunnan nästan torkat helt. Väggarna är vingliga och stålbadet fyller just nu ingen funktion. Jag kan dra ut det ca 5 cm från väggen,
 
 
nästa fix blir att skruva bort stegen, hitta något bra medel för att behandla träet mot röta, golvet och i nederkant av väggarna såg inte så vackert ut på alla ställen. Dock kommer det inte spela så jätte stor roll så länge det inte blir blött och fuktigt igen. Sen ska jag även slipa utsidan och släpets golv för att sedan olja in det.
 
 
 

Kommentarer:

1 Systrarnaboktokiga:

Åh vad gott med pizza 😍 roligt med badtunna 😃

Kommentera här: