Projekt badtunna

Del 2, badtunna.
Nu är allt bortplockat så bara "skalet" är kvar. För någon dag sen handlade jag mögeltvätt, träolja, penslar och slippapper (Jag har fått låna slipmaskin av min pappa). Så nu är det dags för etapp 2. 
 
Nu har jag påbörjat slipning av badtunnan, ska slipa ner allt som är utanpå så att jag får bort mossa och att träfärgen kommer fram igen. Dock tror jag inte de slippapper jag köpt kommer räcka. Har gått åt en hel del på den lilla biten jag kört. Antagligen för den mossan jag inte fick bort vid tvätten är kvar, samt att det är en del som måste slipas bort för att den naturliga färgen kommer fram igen. Jag kom en liten bit idag, förhoppningsvis hinner jag färdigt med det imorgon.
 
 

Kommentarer:

1 Sofie:

Det ser ut att vara ett stort projekt. Lycka till :)

Svar: Det var betydligt större än jag trodde 😂
Linda

2 Viktor:

Vilket projekt! Badtunna, vad roligt med en sådan! :D Bara köra på och försöka få bort :)

Svar: Ja men det finns ju inget bättre än ett glas vin och lite kyla ute och en badtunna 😀
Linda

3 sofia:

Men gud så härligt med en badtunna, vilket lyx sen när den är färdig. Ser ut att vara mycket slit med den innan den är klar :)

Svar: Ja men det.är ju helt fantastiskt. Så jag hoppas den är värd allt jobb! 😊
Linda

4 Carolina :

Så härligt med badtunna ha en bra dag 💞

Svar: Ja men visst.ät det! Detsamma 😊😊
Linda

5 Sandra:

Mycket jobb men så underbart när den är klar 😍

Svar: Ja förhoppningsvis! 😊😊
Linda

6 Nilla:

Det blir nog en hel del jobb, men så fint det kommer att blir när det är klart!

Svar: Ja.men verkligen, men förhoppningsvis är det värt det! 😊
Linda

7 Kirsi:

Vilket roligt projekt. :) Lycka till med det.

Svar: Ja det är rätt kul faktiskt, 😊
Linda

8 Michelle :

Så fint det blir 😍💕

Svar: Jag hoppas det! 😊
Linda

9 Denevigaresenären :

Vilket jobb! Men så lyxigt när det blir klart! 😍😍

Svar: Jo det är en hel del jobb inser jag nu 😂 men det hoppas jag det är värt!
Linda

10 Rebekka:

häftigt projekt

Svar: Det blir nog bra när det är färdigt!
Linda

Kommentera här: