Måndag igen.

Då var min lediga vecka över och jag ska tillbaka till verkligheten. Inatt sov Linnea HELA natten I sin säng på sitt rum!? helt amazing. Kan också bero på att hon inte sov något på dagen igår så hon var helt slut.
 
Idag fick jag äntligen mitt kylskåp städat. Alla som är och hälsar på mig borde veta hur mycket tid jag lägger på städning men som inte syns då hund, barn och sambo inte låter det vara rent.. Ibland är han dock duktig Louis och hjälper till men oftast så ser han inte fläcken som blir när han öppnat kylskåpet, eller använt micron osv... Det är rätt jobbigt även för mig att känna att jag alltid måste göra något och vill hinna med så mycket. Tiden och orken räcker inte till så de här grejerna som egentligen inte är så viktiga läggs på hög inne I mitt huvud och stressar mig lite mer för varje dag som går. Men visst är det en skön känsla när det är skinande rent när man öppnar kylskåpet och allt blänker? all gammal mat slängd och allt är sorterat? det är nog den känslan jag är ute efter när jag börjar på alla mina "projekt".
 
Denna veckan så är det I princip bara kvällsjobb som står på schemat. Lönen har trillat in på kontot och jag känner inte direkt för att göra några glädjeskutt. Tur att Louis kommer få ut en lite bättre lön nu när han bytte jobb, dock trillar den in den 27:e. Vi får hoppas på att torsdagen ger bättre besked och en ljusare framtid, eller iaf en lättare framtid. Passa nu på att njuta av den sista solen denna dagen, hade jag hunnit hade jag spenderat exakt hela dagen ute idag.

Kommentera här: