Ledig onsdag

Får man slänga ut grinig sambo som har svårt att hantera förkylning och att vara trevlig samtidigt? Ikväll hjälpte han faktiskt till med maten, det var nog två veckor sedan. Annars brukar han blockera bästa platsen i soffan från att han kommer hem till att han ska gå och lägga sig. Vi får hoppas förkylningen går över snart så jag får tbx en trevlig pojkvän som kan hjälpa till här hemma. Sen att jag blivit lite överdriven med att hålla det rent och snyggt kan jag förstå går till en överdrift, men dessa spöken i mitt huvud har varit annorlunda denna graviditeten. Jag brukar aldrig bli stressad över sånna här småsaker i vanliga fall.
 
Idag fick vi en vaccinerad häst och Linnea skötte stallsysslor så som mockning, borstning, hämta häst, blanda mat och självklart fika! Härligt när hela stallgänget samlas och att jag hade tid att vara där ute.
 
Nu går jag och lägger mig med gott samvete - städad källare, all tvätt är tvättad, övervåningen städad och nedervåningen har jag precis ställt iordning och tvättat kuddar och filtar till soffan. 

Kommentera här: