Hon vill ha närhet

Konstant vill denna donnan ha närhet. Att leka själv finns knappt på kartan, försöker få henne till att vara på sitt rum och leka men det går sådär. Det kan hon göra i tio minuter sen tröttnar hon om jag inte kommer upp. Man tycker att hon borde tycka jag är tråkig för när jag går upp så sätter jag mig i hennes säng och kollar på henne. Jag leker alltså inte med henne. Men då kan hon sitta och leka själv hur länge som helst, bara det att jag är i rummet för henne nöjd.
 
Igår höll jag på att dö lite, så himla söt så jag smälter. Då har hon först gått och lagt sig i sin säng, sen hör jag någon komma in till vårt rum och säga "titta här". Där står hon i dörröppningen med nallen i ena handen och täcket i den andra. Hon såg så oskyldig ut och jag var alldeles för trött för en fight. Det slutade med att hon fick sova i vår säng som vanligt.
 

Kommentera här: