vad gör jag för fel!?

Nu behöver jag hjälp, jag håller på att bli tokig varenda gång. Saken det gäller är tandborstning... Linnea totalt vägrar låta mig borsta hennes tänder. Varje morgon och varje kväll är det samma bråk och man får på sätt och vis tvångshålla henne för annars får vi inte borsta alls... Vi har provat olika tandborstar, ibland går det om hon får kolla på youtube samtidigt, vi har provat olika sorters tandkräm, hon har fått prova borsta våra tänder samtidigt, jag har försökt muta henne men verkligen INGET funkar. Hur förklarar man för ett barn som inte ens har fyllt två att det är viktigt att borsta tänderna? Hennes tandkött var inflamerat för ca en månad sen som vi nu äntligen fått bukt med, men jag förstår att under den perioden gjorde det ont att borsta. Idag gör det inte ont på henne, vi är så försiktiga vi bara kan bli.. Det är inte det att hon vägrar gå in på toaletten när vi sager att vi ska borsta tänderna, utan det är bara det att hon inte vill att vi gör det. Hon kan gärna ta tandborsten själv, dock så tuggar hon inte ens på den så det gör ingen nytta. Hon suger upp tandkrämen vi précis lagt på sen är hon nöjd....
 
Har pratat med andra föräldrar som säger att de också har lite problem med det, men låter inte som att de ens är I närheten den hysterin vi har varje dag. Ett djupt andetag och räkna till tio så gör vi nya försök.
 
Bildresultat för barntandborstar

Kommentera här: